Novosti

07.09.2018

Novi Volvo autonomni koncept nazvan 360c: zašto biste letjeli kada možete voziti?

Zamislite svijet u kojem možete putovati na velike udaljenosti bez potrebe za aerodromima. Svijet u kojemu možete izbjeći sigurnosne kontrole, sate čekanja i stajanja u redovima, bučne i skučene putničke avione. Što biste napravili kada biste umjesto toga imali svoju privatnu prvorazrednu kabinu koja bi vas vozila od vrata do vrata?

Predstavljamo viziju budućnosti autonomnog putovanja koju je Volvo predstavio 5. septembra kroz svoj novi Volvo 360c koncept, holističku viziju budućnosti putovanja koja je autonomna, električna, povezana i sigurna. Ova vizija će možda otvoriti nova tržišta za razvoj kompanije Volvo Cars, naprimjer u nacionalnoj zračnoj putničkoj industriji koja vrijedi nekoliko milijardi dolara.

 

Osnova 360c koncepta je u potpunosti autonoman električni automobil bez ljudskog vozača. Koncept uveliko iskorištava slobodu stvorenu nedostatkom upravljača i motora s unutrašnjim sagorijevanjem te tako omogućuje sasvim novu viziju tradicionalnog razmještaja putnika u dva ili tri reda.

 

360c donosi četiri mogućnosti korištenja autonomnih vozila – okruženje za spavanje, mobilna kancelarija, dnevni boravak i prostor za zabavu – svaki od njih donosi revolucionaran pogled na način na koji ljudi putuju. Ovaj koncept također predstavlja potencijalni globalni standard u tome kako autonomna vozila mogu sigurno komunicirati s drugim učesnicima u saobraćaju.

 

“Poslovanje će se promijeniti u nadolazećim godinama i Volvo bi trebao predvoditi tu promjenu u našoj industriji,“ izjavio je Håkan Samuelsson, predsjednik i izvršni direktor Volvo Cars kompanije. “Autonomna vožnja će nam omogućiti da poduzmemo idući korak u sigurnosti, ali isto tako stvoriti nove uzbudljive poslovne modele i omogućiti korisnicima da provedu vrijeme unutar automobila radeći ono što žele.”

 

Koncept 360c predstavlja potencijalnog unosnog konkurenta kratkotrajnim zračnim putovanjima. Radi se o industriji vrijednoj nekoliko milijardi dolara koja se sastoji od avio kompanija, proizvođača aviona i drugih pružatelja usluga. Ovaj koncept bi posebno ponudio alternativni način putovanja na kraćim rutama gdje je udaljenost između polazišta i odredišta manja od 300 kilometara.

 

 

 

 

 

Naprimjer, u Sjedinjenim Državama prošle je godine preko 740 miliona putnika bilo na domaćim letovima, a ta industrija donosi milijarde dolara prihoda. Nekoliko prometnih domaćih zračnih ruta poput New York - Washington, Houston - Dallas i Los Angeles - San Diego zahtijevaju više vremena od putovanja automobilom, pogotovo kada gledamo na vrijeme potrebno za putovanje do aerodroma, sigurnosne provjere i čekanja.

 

“Domaći letovi zvuče odlično kada kupite kartu, ali u stvarnosti to uopće nisu. 360c koncept predstavlja posve novi pogled na industriju,“ izjavio je Mårten Levenstam, viši potpredsjednik ureda za korporativnu strategiju Volvo Cars kompanije. “Spavaća kabina pruža vam vrhunsku udobnost i mirno putovanje kroz noć pa se možete probuditi svježi na željenom odredištu. Zahvaljujući ovom konceptu mogli bismo konkurirati vodećim svjetskim proizvođačima aviona.“

 

Koncept 360c, osim potencijalnih novih kupaca, također donosi određene posljedice za budućnost putovanja, gradskog planiranja, infrastrukture i utjecaj na okoliš modernog društva. Ovaj koncept ne donosi samo novu viziju putovanja, već i kako ljudi održavaju vezu s prijateljima i porodicom dok su u pokretu i kako mogu uštedjeti na vremenu dok putuju gradovima budućnosti.

 

“Koncepti autonomnih vozila često znaju postati samo izložbeni primjerci tehnologije umjesto vizije na koji bi se način trebali koristiti,“ izjavio je Robin Page, viši potpredsjednik odjela za dizajn u Volvu. “Međutim Volvo je brand orijentiran na čovjeka. Fokusiramo se na svakodnevne živote naših klijenata i načine na koje ih možemo poboljšati. Koncept 360c je idući korak u ovom pristupu.“

 

Koncept 360c je prvi namjerni korak prema širokoj raspravi o potencijalima autonomne tehnologije vožnje i promjenama u društvu koje može uzrokovati.

 

“Kada su se braća Wright vinula u nebo 1903. godine, nisu imali pojma kako će izgledati moderna zračna putovanja,“ izjavio je Mårten Levenstam. “Mi ne znamo što donosi budućnost autonomne vožnje, ali svakako znamo da će imati dubok utjecaj na način na koji ljudi putuju, kako dizajniramo svoje gradove i kako koristimo infrastrukturu. Koncept 360c je početna tačka nakon koje će uslijediti brojne ideje i odgovori kroz koje ćemo naučiti više.“

 

 

 

Opisi i informacije unutar ove objave za medije odnose se na međunarodnu ponudu Volvo vozila. Opisane karakteristike mogu biti opcijske. Specifikacije vozila mogu se razlikovati ovisno o državi i podložne su promjenama bez prethodne najave.

 

-------------------------------

 

Volvo Car Group 2017.

Tokom financijske godine 2017. Volvo Grupa zabilježila je profit od 14,061 miliona švedskih kruna (11,014 miliona švedskih kruna 2016.). Prihod tokom perioda iznosio je 210,912 miliona švedskih kruna (180,902 miliona švedskih kruna). Tokom 2017. godine globalna prodaja dosegla je rekordnih 571,577 automobila, porast od 7.0 posto u odnosu na 2016. godinu. Rekordna prodaja rezultat je velike transformacije Volvo financija i operacija u posljednjih nekoliko godina. Transformacija je pripremila kompaniju za iduću fazu rasta.

 

O Volvo Car Group

Volvo djeluje od 1927. godine. Danas je jedna od najpoznatijih i najcjenjenijih marki automobila u svijetu s prodajom od 571,577 vozila u 2017. godini u preko 100 zemalja. Kompanija Volvo Cars je u vlasništvu kineskog Zhejiang Geely Holding (Geely Holding) od 2010. godine. Činila je dio švedske Volvo Group do 1999. kada je kompaniju kupio američki Ford. Geely Holding kupio je Volvo Cars 2010. godine.

 

Tokom 2017. godine Volvo Cars brojio je u prosjeku 38,000 (30,400) stalno zaposlenih. Sjedište Volvo Cars, razvoj proizvoda, marketinške i administracijske funkcije se uglavnom nalaze u Gothenburgu, Švedska. Sjedište kineskog Volvo Cars nalazi se u Šangaju. Glavni proizvodni pogoni nalaze se u Gothenburgu (Švedska), Ghentu (Belgija), Chengdu i Daqing (Kina), dok se motori proizvode u Skövdeu (Švedska) i Zhangjiakou (Kina), a dijelovi karoserije u Olofströmu (Švedska).